Jobbiga känslor

Emellanåt känns det okej. I nästa är jag gråtfärdig och fattar inte alls hur jag skall orka fortsätta leva. Jag känner mig så sviken. Hela julen som jag gått omkring och varit relativt glad. Men allt var bara fejk. Och mamma som visste så mycket mer än hon trodde sig veta. Hennes sjätte sinne är ännu mer välutvecklat än mitt. Jag är så rädd. Och så ledsen. Hoppas att han vill ha mig igen, samtidigt som jag frågar mig själv hur jag någonsin skulle kunna lita på honom.

Han var här och hämtade hem mycket av sina saker förut. Bland annat datorn. Jag höll mig lugn. Kunde till och med vara trevlig. Jag älskar honom så mycket och jag förstår hans förvirring så väl. Men ändå är det inte rätt det han har gjort och jag förstår inte hur han kunnat göra det. Har han någonsin varit kär i mig? Tycker han fortfarande om mig? Har han känslor för den där hemska ragatan som tror att hon är guld värd? Jag ringde upp henne. Jag som aldrig talar med folk i telefon. Hon försökte trycka ned mig och få det att framstå som att det var mer mellan henne och Syd än det varit. Än det är. Eller så kanske han bara har ljugit ännu mer för mig.

Jag är så förvirrad nu. Men Malin kommer komma hit och Rebecca är här just nu. Jag önskar bara att jag kunde få känna en livsglädje.

Kommentarer
Postat av: Elinleticia

Jag förstår hur jävla jobbigt det måste vara. Jag vet hur otroligt svårt jag hade det när jag och M gjort slut. Jag ser många likheter. Jag tycker det är viktigt att du håller dig på det spåret du är - att du är värd att bli behandlad med respekt. För även om man är deprimerad och tappar fotfästet, måste man behandla folk runt omkring sig bra. Gör man inte det, måste det ju komma konsekvenser. Jag blev glad att höra att du har vänner där. Du är stark som orkar. Själv var jag helt utslagen efter mitt och M:s uppbrott. Och uppbrottet jag hade med killen dessförinnan var också fruktansvärt jobbigt. Jag tänker på dig hela tiden och sänder så mycket hopp och glädje jag bara kan. Massor av kramar
E.

2007-12-29 @ 22:19:21
URL: http://smuleliten.blogg.se
Postat av: mana andromeda

grejen är den att han vet att han har betett sig fel. och han verkar nästan ångra sig. jag älskar honom så mycket. jag vill vara med honom jämt. sysselsätter mig med att flirta med äckel på internet för så fort jag får en stund över kommer ångesten över att ha förlorat den viktigaste personen i mitt liv. jag fattar inte hur jag skall klara av det. jag hoppas fortfarande. men hur skulle jag någonsin kunna lita på honom? och den där malin... hon är så blåst. kunde han inte valt en smartare tjej som folk tycker om? ingen på jobbet - utom syd då uppenbarligen - verkar tycka om henne. det känns så kränkande. han gillar ju inte ens såna som hon egentligen.
gah. jag blir så dum i huvudet av det här.

2007-12-30 @ 01:34:47
URL: http://enhaxastankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack (anonyma kommentarer raderas);
Kom ihåg mig?

Din e-mejl: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0