Läsning dämpar ångest

Jag vill inte tala om det som hänt. Att Syd gjort slut. Det jag nämner i min blogg är det enda ni får veta. Varför? Jag orkar inte med massa frågor. Och framför allt vill jag inte höra idiotiska saker som "mister du en står det tusen åter..."
Det handlar inte om att jag inte vill vara singel. Det handlar om att jag helt enkelt inte vill förlora min bästa vän.

Jag läser massor för att slippa tänka på mitt eget elände. Det är två julklappsböcker som uppslukar mig. Bland annat Marjane Satrapis seriebiografi Persepolis. Boken är helt enkelt briljant. Samtidigt som den är hjärtskärande och ångestfylld får den mig att utbrista i skratt och älska det jag läser - det jag lär mig. För jag lär mig verkligen massor om Iran och Irans historia. Jag har läst ut de två första delarna och har nu endast de andra två kvar. Det kommer kännas sorgligt och tomt men jag är också säker på att jag kommer läsa serien flera gånger i framtiden.

Den andra boken jag läser heter En desertörs bekännelse och är skriven av Joshua Key och Lawrence Hill. Joshua var med i början av Irak-kriget och boken är hans historia om hur han deserterade. Jag har bar hunnit trettio sidor in i boken men jag känner mig redan fast.

Detta är precis den sortens litteratur jag behöver när ångest och skräcken är mig övermäktig.

Kommentarer
Postat av: Alice

Hej gumman. Det SUGER. Fortsätt begrava dej i litteraturen, tids nog kommer du kunna tänka på det som hänt, men när man går igenom något så jobbigt gäller det att bara klara en dag i taget. Behöver du prata eller vad som helst så är det bara du hör av dej! Massor av kramar!

2007-12-27 @ 14:41:25
URL: http://cupcakes-and-cherries.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tack Alice

2007-12-27 @ 16:17:29
Postat av: Elinleticia

Ja, man kan aldrig ersätta någon med någon annan. Det är inte frågan om det. Vad skönt att du har en blogg jag blev vettskrämd när din förra var borta. För mig kändes det som om DU var borta. Det är skrämmande. Du betyder precis lika mycket som en "reallife" vän skulle göra - om inte mer. Men när bloggen är borta och bara mail finns kvar så får jag panik. Saknar att prata med dig. Hoppas det ordnar sig så du
mår bra igen. Tänker på dig hela tiden. Stor kram.

2007-12-27 @ 18:05:49
URL: http://smuleliten.blogg.se
Postat av: mana andromeda

Leticia: Jag tänkte först inte skaffa någon ny blogg och att ha kvar den gamla när Syd dumpat mig kändes bara förnedrande. Men så började jag känna ett sug efter att designa en blogg helt själv och så råkade jag fastna här, haha. Men det är bra, för då slipper jag tänka onda tankar.

2007-12-27 @ 18:09:46
URL: http://enhaxastankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack (anonyma kommentarer raderas);
Kom ihåg mig?

Din e-mejl: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0