Bekantas bekanta

Bekantas bekanta
Mats Strandberg

image362


Camilla är en före detta fotomodell som drömt om en karriär inom musiken sedan hon var tonåring och sjöng i ett punkband. Hennes bästa vän Daniel, är en överviktig homosexuell dragshowartist som tjänar sitt uppehälle i samma videobutik som för 5-6 år sedan. Han har börjat ge upp hoppet om att finna kärleken och finner en tillfällig tröst när lillasystern Lilly flyttar upp till Stockholm och de får chans att lära känna varandra på nytt. Lilly har bestämt sig för att bli känd till varje pris och hon tänker inte låta någonting - eller någon - stå i vägen för det. I sin kamp för kändisskapet ger hon sig också fan på att förstöra för Camilla - den enda personen i världen som betyder mer för Daniel än vad hon, Lilly gör.


Jag gillade inte Mats Strandbergs debutbok Jaktsäsong och blev minst sagt förvånad när jag fick bok nummer två, Bekantas bekanta, i mina händer och insåg att jag gillade det jag läste. Mycket. Det är en sådan bok som får mig att inse varför jag faktiskt läser chiclit. De bra böckerna inom genren är helt enkelt oemotståndliga!


Strandbergs karaktärer är levande och charmiga (nåja, kanske inte riktigt alla av dem, hehe) och känns nästan som kompisar. Karaktärer jag gärna skulle spendera lördagskvällar med, dricka vin och bara snacka en massa skit. Jag måste helt enkelt ge Jaktsäsong en ny chans. Kanske även den är en guldgruva för en chiclit-älskare som mig, trots allt. Betyget är en fyra.

Förlag: Forum
ISBN: 9789170015618
Strandbergs blogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack (anonyma kommentarer raderas);
Kom ihåg mig?

Din e-mejl: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0