Bok-enkät

Bara lite boksnack innan jag lämnar datorn. Frågorna hittade jag hos fina Mats Strandberg.

1. Vilken bok läste du senast?
Läste ut Cilla Naumanns Vad ser du nu tidigare idag. Den var inte alls så bra som den verkade från början.

2. Vilken bok ska du börja på härnäst?
Har precis börjat på Middag med mr Latte av Amanda Hesser som faktiskt verkar riktigt lovande.

3. Är det övervägande manliga eller kvinnliga författare i din bokhylla?
Det är nog alldeles för många kvinnliga i min bokhylla tyvärr. Jag måste bli bättre på att läsa böcker av karlar.

4. När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar, eller tänker "nu har jag kommit en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra! hälften!" osv?
Haha, ja. Har alltid gjort och kommer nog alltid att göra det.

5. Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar osv?
Får mycket tips från bloggar. Annars hittar jag ofta intressanta böcker av en slump.

6. När blir en bok för lång?
500 sidor kanske. Fast jag läser gärna en 1000-sidors roman så länge texten är lagom stor. En 200-sidorsbok med miniliten text ger jag ofta upp direkt.

7. Läser du lika gärna på engelska (om det är originalspråket) som på svenska?
Absolut!

8. Vilken bok kände du senast att du var tvungen att försöka övertala ALLA dina vänner att läsa?
Jag brukar försöka övertala folk att läsa allt som jag tycker är bra :P

9. Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig? Isåfall, när ger du upp?
Ja, tråkiga böcker ger jag upp. Hur lång tid det tar beror helt på vilken bok det är.

10. VIlken genre är överrepresenterad i din bokhylla, och vilken finns inte alls?
Alldeles för mycket chicklit :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack (anonyma kommentarer raderas);
Kom ihåg mig?

Din e-mejl: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0