Idioter i parken om natten

Ute i parken. Natt. Rebecca och jag kommer gåendes med hundarna och möter ett gäng med fulla killar i 18-19-årsåldern. Av ett misstag (?) släpper jag Kamis koppel och han springer genast iväg till killarna och börjar nafsa i deras byxor.

Skyndar mig snabbt fram och får tag i Kamis koppel när en av killarna säger:

"Jag borde sparka bort den där."

Såklart kunde inte jag hålla käften (kan jag någonsin det när folk beter sig som idioter?)

"Om du sparkar honom så sparkar jag dig" blev mitt snabba svar och killen såg förvånad ut samtidigt som han muttrade någonting ohörbart.

En annan kille går och skrattar och säger:

"Han ser ut som råttorna i mitt garage!"

"Precis som du alltså" sade jag.

Var på väg uppför gången till lägenheten.

"Om du hade bättre koll på hunden så skulle du slippa höra det!" skrek en av idiotkillarna.

"Alla kan göra misstag hurru" sade jag.

En av killarna hade kutat bort snabbt som attan när Kami kom springandes och var nu på väg tillbaka till sina kompisar. Han halvskrev att han tyckte Kami var jätteläskig. Jag hade bett om ursäkt om dem inte hade varit så jävla dryga själva.

Precis innan vi låste upp dörren till trappuppgången skrek en av killarna något drygt igen - jag minns inte vad - och jag skrek genast tillbaka.

"Håll käften!" tillade Rebecca och så smällde dörren igen om oss.


Jag råkar tamejfan alltid ut för dryga idioter. Och det är inte första gången en kille i den åldern sagt att han skulle sparka Kami och inte heller första gången jag hört att han liknar en råtta (jag har dock aldrig sett en så hårig råtta! Däremot tycker jag att han liknar en när han är nybadad, men dem har ju knappast sett honom sådan!).

Alltså, jag pallar verkligen inte med människor och definitivt inte killar i den åldern för dem är nästan jämt dryga och äckliga. Jag hoppas de får vad de förtjänar.


Kommentarer
Postat av: aliquis

Jag hatar också hundar som hetsar! Skaffa katt!

2008-04-07 @ 16:56:53
Postat av: mana

käft

2008-04-07 @ 17:46:03
URL: http://enhaxastankar.blogg.se
Postat av: Alice

Men ååååhh!!! Jag skulle dödat dom små glinen! GAHHH

2008-04-07 @ 23:32:16
URL: http://cupcakes-and-cherries.blogspot.com
Postat av: mana

ja, de hade sannerligen förtjänat det.

2008-04-08 @ 00:02:04
URL: http://enhaxastankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack (anonyma kommentarer raderas);
Kom ihåg mig?

Din e-mejl: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0