Badkarsläsning

Lade mig i badet och läste Fagerbergs Svart dam. Vet inte riktigt vad jag tycker. Jag borde ha blivit berör mer. Att läsa om en 29-årig tvåbarnsmor som plötsligt får veta att hon har en dödlig sjukdom borde vara tungt. Boken handlar om mammans månader på sjukhuset innan hon dör.
  Men jag känner ingenting! Det ryckte till i magen av ångest på sidan 44 när det visade sig att kvinnans make varit otrogen med en subba från jobbet. Smäll i pannan typ. Det var Syd. Det var Malin. Men annars. Ingenting. Ganska tråkig bok faktiskt som inte kommer få något bättre betyg än en tvåa.
  Nu sitter jag i min fula röda flanellpjamas, utsmetat smink. Fryser. Har börjat vakna om nätterna av att jag fryser. Skall ta och skriva ett brev nu. Både mina fungrar och min hjärna törstar efter brevskrivande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack (anonyma kommentarer raderas);
Kom ihåg mig?

Din e-mejl: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0