Jag är jag är jag är jag

image239Jag börjar acceptera mig själv mer och mer. Bli mer säker i mig själv. Trots all ångest med uppbrottet från Syd vet jag att det var nödvändigt. Jag behövde förändra mig själv, börja inse mitt eget värde och att livet faktiskt inte går under bara för att man är singel och inte längre bor tillsammans med någon. Det går att njuta av livet även fast jag inte har en famn att somna i om nätterna (dessutom brukar jag ju ha hundarna i min famn när det är dags för sömn).

Tarotboken av Cassandra Eason är alldeles fantastisk (precis som alla andra av hennes böcker som jag läst) och jag verkligen längtar efter att slå mig ned vid köksbordet och fortsätta öva. Öva upp min intuition och säkerthet i mig själv.

Vikten fortsätter att stadigt minska och mina hundar har varken kissat eller bajsat inne under natten. Det känns som att mitt liv äntligen går åt rätt håll och jag njuter av det till fullo. Att Hecate kallade på mig är ännu en sak som får mig att må bra. Tidigare brukade jag identifiera mig själv med Artemis men efter att ha läst om Hecate har jag funnit en Gudom som jag verkligen känner en stark identifikation med (till?)

Nu skall jag fixa lite på bloggen innan jag tar mig an korten. Ha en underbar dag och blessed be!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack (anonyma kommentarer raderas);
Kom ihåg mig?

Din e-mejl: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0