Pisshelvete

Har precis räknat upp en budget. 590 spänn är vad jag har kvar att leva på varje månad när alla räkningar och annan skit är betalt. Och ja, jag förbannar Syd för detta. Shit. Jag måste verkligen börja prioritera om och att skaffa en ny dator som fungerar är ju bara att glömma. Jag får hoppas att den här överlever eftersom Syd tappat bort garantin. Jävla skit. Jag är verkligen jätte grinig just nu. Och jag kommer inte ha råd att fortsätta skriva till alla mina brevvänner.

Jaja. Ni som tror att folk är sjukpensionärer för att de inte orkar jobba borde verkligen tänka om. Eller kanske skjuta er själva.

Kommentarer
Postat av: Ina

Hej!

Jag läser din blogg ibland och är själv sjukpensionär (med aktivitetsersättning). Jag blir lite chockad av att höra att du har så lite kvar varje månad. Har du bostadstillägg också? Prata med försäkringskassan, du borde definitvt ha rätt till mer än så, de har normer för skälig levnadsstandard de måste följa.

Jag får ut ungefär 5000 efter hyran. Ingen lyx precis, men så det funkar att leva.

2008-01-15 @ 19:33:13
Postat av: mana andromeda

Ina: men då har du väl inte räknat in räkningar och mat, eller?

2008-01-15 @ 19:36:16
URL: http://enhaxastankar.blogg.se
Postat av: Ina

Nej, men räkningarna går nog inte på mer än snitt 1500 i månaden, ibland lite mer, ibland mindre. Så vi kan säga 3500 kvar efter hyran och räkningarna som jag har att köpa mat och annat för.

2008-01-15 @ 19:37:54
Postat av: mana andromeda

Ina: Aha, okej.

2008-01-15 @ 21:01:09
URL: http://enhaxastankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack (anonyma kommentarer raderas);
Kom ihåg mig?

Din e-mejl: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0