Belle de Jour

en eskortflickas öden och äventyr

Förlag: Bazar
ISBN: 9170280282





 

Belle de Jour startade som en blogg (http://belledejour-uk.blogspot.com/). 2003 vann bloggen The Guardians pris för bäst formulerade blogg. Bloggen blev en bok och boken har jag precis läst klart.
  Vem som står bakom Belles fasad är ännu okänt. Med tanke på hur öppen och vågad boken/bloggen faktiskt är tycker jag inte att det är ett dugg konstigt. Belle sparar inte på detaljerna och berättar med glädje och humor om sin vardag. Vill du ha en inblick i hur det är att leva som eskortflicka har du ett perfekt alternativ i och med denna bok.
  Det är intressant att läsa om hur Belle försöker få sitt kärleksliv att gå ihop med karriären och jag blev faktiskt förvånad över hur accepterande människor trots allt kan vara.

Jag älskar att läsa om horor, lika bra att erkänna det med en gång. Jag har läst ett gäng böcker i denna genre (om man nu kan kalla det för genre) och Belle de Jour hamnar någonstans i mitten kvalitetsmässigt. Jag har både läst böcker som är sämre och böcker som är bättre. Belles bok är skriven med ett bra språk (hon är själv en bokmal) och vissa partier är helt underbara att läsa igenom. Men trots det  blir den efterhand ganska långtråkig. Jag kan inte ge boken mer än en trea i betyg. Är du sugen på att läsa lite hor-litteratur rekommenderar jag istället Tracy Quans Callgirl på Manhattan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack (anonyma kommentarer raderas);
Kom ihåg mig?

Din e-mejl: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0