Fanskap

Ångest. Sorbil? Nej. Dumt.
- Men jag vill.
- Nej, det vill du inte alls. Det leder bara till ondo.
- Men nu kommer jag bara skära mig.
- Så gör det då. Sitt inte här och ta upp massa tid.
- Men det är jobbigt. Att behöva torka upp allt blodet sen. Och se till att inte bloda ned allt.
- Men torka inte upp blodet då!
- Jo, jag måste. Så inte hundarna får i sig av min smitta.
- Eh, gå och dö.
- Nej.
- Sluta gnäll då.
- Men jag gnäller inte.
- Jo, det gör du visst. Och ingen orkar ändå bry sig. Skall du fatta det någon gång eller?

- Hm...

- Just det. Gör någonting istället för att bara sitta där och sukta.
- Vadå? Jag kan inte läsa. Jag har ju redan suttit och läst i den där depp-ångest-boken så jag känner för att åka till London och knarka. Det är ju knappast bra.
- Läs något annat då.
- Jag kan inte.
- Måla då! Det funkade ju igår.
- Men jag vill inte. Orkar inte. Ta fram färgerna. Städa upp efteråt.
- Teckna!
- Det går inte. Jag kommer inte komma på någonting nu. Med alla dem här tankarna.
- Skriv.
- Jag försökte nyss... men det funkar inte. Kanske är det datorn. Kanske är det jag.
- Men gå för helvete och skär dig istället då! Jag orkar fan inte med dig!
- Orkar inte. Orkar inte resa mig upp. Skit samma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack (anonyma kommentarer raderas);
Kom ihåg mig?

Din e-mejl: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0