Analysera mindre för helvete!

Alltid, alltid, alltid analyserar jag sönder saker och ting. Ena stunden mår jag bra för att jag helt enkelt lever i nuet och uppskattar det som pågår just nu. Men i nästan stund har jag ångest och vill karva sönder mig själv för att jag analyserat sönder hela skitenoch får för mig att alla hatar mig. Jag måste sluta med det. Kan inte må dåligt för saker som kanske inte ens är sanna. Saker som kanske bara är produkter skapade av min paranoida och depressiva hjärna.

Kommentarer
Postat av: EvaP

Det är likadant med mig, jag tror ibland att alla skrattar åt mig bakom min rygg - inte att de kanske hatar men tycker illa om och att de tycker jag är fjantig, barnslig, inte kan uppföra mig som jag ska etc. Det är dåliga dagar och jag tror att de är som dina fast du har lite mer av allt.



För mig hjälper det numera att tänka "det blir bättre i morgon". Oftast är det ju så.



Jag tror inte någon hatar dig, säkert finns det någon som irriterar sig på dig, någon som tycker en massa om dig - så är det nog för alla. Däremot finns det med all säkerhet många som tycker om dig, som tycker du är modig och några som älskar dig. Jag tror att den skaran som gillar dig på olika sätt också är den skara av människor som är störst.



Skriv en lapp och sätt upp på badrumspeglen, lista namnen på alla som tycker du är modig, som gillar dig och som älskar dig.



Du kan börja med Eva P och jag är ganska övertygad om att Elinleticia också säller sig till skaran.



Så, Kära Mana, gör en lista! Och när du tror att någon hatar dig kollar du på listan och ser att du har betydligt fler som tycker om dig.

2008-05-13 @ 18:50:48
Postat av: mana

oh, vad fin du är eva! =)

2008-05-13 @ 19:43:09

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack (anonyma kommentarer raderas);
Kom ihåg mig?

Din e-mejl: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0