Middag med mr Latte

av Amanda Hesser


Amanda Hesser arbetar som matskribent för en av New Yorks tidningar. Hon lever som singel och dejtar ingen speciell förrän hon möter mr Latte: en man som hennes vänner parat ihop henne med. Amanda som älskar mat och matlagning med en innerlig passion, känner sig bedrövad då det visar sig att det enda hennes dejt har i kylskåpet är en oöppnad förpackning cheddarost, senap och en flaska vin. Han som verkade så bra på alla andra plan. Så trots  det torftiga kylskåpet bestämmer hon sig för att ge honom en chans.


"Middag med mr Latte" är främst en bok om mat. Att tidningen Glamour kallar boken fär "charmig chicklitt" får mig bara att höja på ögonbrynen och fråga mig själv vad de egentligen har för recensent. För särskilt stor del i boken har varken mr Latte eller förhållandet med honom. Det är en bok med en samling matkrönikor från matrecensenten Amanda Hesser, klart slut. Som sådan är den absolut bra. Den bjuder på många intressanta recept och jag har aldrig varit med om att en författare lyckats få mig att vilja laga mat. Vissa av krönikorna är lite småtrista men samlingen håller förhållandevis bra kvalité. Boken får 3,5 i betyg.

Förlag: Natur & kultur
ISBN: 9789127027084


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack (anonyma kommentarer raderas);
Kom ihåg mig?

Din e-mejl: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0