Misstag

Av ett misstag vaknade jag redan klockan sju. Kiba sprang iväg och satte sig vid ytterdörren så det var bara för mig att kliva upp och ta ut hundarna på promenad. Vid en buske slog doften av sommar emot mig med enorm kraft. Det är så lungt och stilla utomhus såhär dags. Skönt. Och vädret är underbart. Om ändå mitt humör passade lite mer ihop med vädret.
  Det sket sig igår. Lade mig tidigt. Läste i gamla dagböcker. Gick upp och hämtade fil och flingor i köket. Läste lite mer. Bytte mot boken. Försökte dra mig ur det onda, destruktiva i mitt mående. Men jag hamnade i badrummet tids nog. Nytt rakblad. Genom hud. På benen. Så skönt. Se hur huden fläker upp och blodet börjar rinna.
  Idag har jag inte ångest, men jag mår förbannat dåligt. Som att jag vore bakis och visste att jag gjort något dumt under fyllan. Nu var det ingen fylla och jag vet vad det "dumma" var även om jag inte vill se det så. Fan. Jag skall försöka dölja det för mamma och pappa så gott det går. Vill inte se deras besvikna miner, ledsna ögon.

Kommentarer
Postat av: missbumblebee

Godmorgon! Hoppas att du får en fin dag :)

2008-05-04 @ 07:55:18
URL: http://missbumblebee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn tack (anonyma kommentarer raderas);
Kom ihåg mig?

Din e-mejl: (publiceras ej)

Har du blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0